14.06.2018 - Як виробнику визначити енергетичну цінність продукту

До уваги виробників харчових продуктів!

Як визначити енергетичну цінність продукту

 

        Дотримання вимог законодавства щодо маркування харчових продуктів  - одна із складових успішного просування  продукту на ринку та ефективної  діяльності виробника. Зауважимо, що окрім дотримання вимог щодо  повноти і доступності подачі інформації про продукт, особливої уваги потребує  визначення

 поживної  (харчової)  та енергетичної цінності (калорійності) продукту і термін придатності продукту.

               Нагадаємо, що інформацію про поживну  (харчову) цінність зазначають у
маркуванні харчового продукту як кількісні  відомості,  призначені для інформування  споживача  про  поживні властивості продукту та енергетичну цінність (калорійність).

               Зокрема, інформація про  поживну  та  енергетичну цінність повинна містити:

- інформацію  про калорійність  в кілоджоулях (кДж) та/або кілокалоріях (ккал)  на  100  грамів  або 100 мл продукту;

  - інформацію дані  про поживну (харчову) цінність,  а саме: кількість
білків,  жирів,  вуглеводів  у грамах (г) на 100 грамів або 100 мл продукту.

            Однак, крім правил нанесення  маркування  детальної уваги потребує і точний розрахунок  енергетичної та поживної цінності  харчового продукту.  У маркуванні   харчового   продукту  його  поживну  (харчову) цінність зазначають поруч з енергетичною  цінністю  (калорійністю) харчового продукту. Здебільшого суб’єкти господарювання  користуються загальноприйнятими таблицями - калькуляціями  харчової та поживної цінності на продукти, які використовуються як інгредієнти в процесі виробництва кінцевого продукту. Однак, дані калькуляції є розробками ще 60-70 років минулого століття. З того часу   інгредієнтний склад  кінцевого продукту змінився і асортимент використовуваної харчової сировини значно розширився того такі таблиці далеко не завжди дають змогу точно визначити енергетичну цінність  готового продукту.

            Зазначимо, що задекларована харчова цінність продукту має визначатись як середнє значення на основі досліджень виробника. Таке середнє значення харчової цінності означає, що воно отримане з врахуванням сезонних коливань, які  впливають на харчові властивості продукту, умов обробки продукту та інших чинників, що впливають  на коливання вмісту певних  поживних властивостей  як інгредієнтів так і готового продукту. Отже, харчова та енергетична цінність має бути вирахувана вже для кінцевого продукту готового до споживання, а за умови чітко визначених умов щодо  кінцевого приготування продукту споживачем (для прикладу – після відварювання, розмороження і т.п.) – значення притаманне кінцевому продукту. Для оптимізації  виробничої  діяльності такі  фахові точні  розрахунки можна здійснити у Випробувальному центрі ДП «Івано-Франківськстандартметрологія». 

        Нагадаємо і про необхідність  нанесення на маркування і застереження щодо споживання харчового  продукту  певними категоріями споживачів (дітьми, вагітними жінками, літніми людьми, спортсменами та алергіками),  якщо такий  продукт  може мати певний негативний вплив на такі категорії людей.  Варто не забути і  про нанесення,   рекомендацій  до застосування, якщо за їх відсутності споживач не зможе відповідним чином використовувати продукт харчування




Повернутися до списку »»